Dansk Elbil Komite
Dansk Elbil Komite
Tilbage | Min Profil | Ny Bruger | Aktive Topics | Medlemmer | Søg | Hjælp
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 Debat om bestemte bilmærker
 BYD
 Luis Free
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author  Topic Next Topic  

EEE

91 Posts

Posted - 27 Aug 2009 :  07:36:42  Show Profile  Reply with Quote
Jeg ved ikke hvor jeg skal poste denne her, men fandt så tråden om BYD.

På foreningens hjemmeside er der en fin artikel om "den tyske" elbil Luis Free.

Jeg gik ind på Luis Free's hjemmeside og læste lidt, og fandt ud af at bilen faktisk produceres i Kina, men indeholder tysk teknologi. Jeg synes at det mangler at fremgå af artiklen at bilen egentlig er fremstillet i kina, idet kinesiske biler ikke ligefrem er kendte for holdbarhed og kvalitet. Et faktum der er ret vigtigt i denne sammenhæng fordi man kan forledes til at tro det modsatte, idet fabrikanten er tysk - noget der vanligvis plejer at være synonymt med det stik modsatte af hvad kinesiske produkter står for.

Luis Free lægger ikke skjul på sit ophav, på firmaets hjemmeside.

Bzzz...

miljøforalle

Denmark
1 Posts

Posted - 18 Dec 2009 :  14:45:20  Show Profile  Reply with Quote
Lyder spændende: En elbil til under 100.000. Jeg kan dog kun finde billeder, men ikke nogen hjemmeside...

Har du et link. Eller er projektet faldet til jorden igen... (evt. efter crachtest.) ;-D

overkommelig miljø for alle!
Hvorfor kan vi ikke få billige el-biler fra Kina? De er da mere sikker en en cykel. Et eller andet sted skal vi jo starte med miljøforbedringer.
Go to Top of Page

jenspn

Denmark
80 Posts

Posted - 18 Dec 2009 :  17:19:43  Show Profile  Visit jenspn's Homepage  Reply with Quote
quote:

Har du et link. Eller er projektet faldet til jorden igen... (evt. efter crachtest.) ;-D

http://free.luis.de/

Mvh
Jens Peter Nielsen
Go to Top of Page

kharderit

Denmark
2 Posts

Posted - 09 Jan 2010 :  14:13:49  Show Profile  Click to see kharderit's MSN Messenger address  Reply with Quote
Ser ud til at være en meget dyr bil, et par klik under ekstraudstyr, også er bilen pludelig oppe på på 30000EU, altså over 200.000. kr. Altså 50000 mere, så er man i nærheden af Tesla model S, hvilket er en el-bil i en hel anden klasse. Free Luis må ikke koste mere en max 100.000 kr. med det hele.
Go to Top of Page

EEE

91 Posts

Posted - 13 Jan 2010 :  06:50:54  Show Profile  Reply with Quote
Et af problemerne med elbilerne er at de kvalitetsmæssigt IKKE må være dårligere at køre i end almindelige benzinbiler. Lige præcis det er et problem når de kommer fra Kina. Det skyldes den utroligt elendige samlekvalitet, rustangreb, sikkerhed, udstyr og hele spørgsmålet om produktets tilblivelse.

Måske er Luis Free fremstillet under meget usle forhold, men det er jo et temperamentsspørgsmål om man vil støtte den slags, og dermed ikke sagt at Luis Free er fremstillet i en slavelejr i Mongoliet. Det ved jeg jo ikke. Min pointe er bare at der er alt for mange usikkerhedsfaktorer, der gør sig gældende. Det gælder fx også Lynx Nanoq, som vi heller ikke ved specielt meget om, og Lynx bidrager jo ikke ligefrem med info, så...

Bzzz...
Go to Top of Page
   Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Dansk Elbil Komite © Snitz Go To Top Of Page