| Author |
Topic  |
|
Sir.
32 Posts |
Posted - 25 Apr 2009 : 14:56:25
|
Er det nemt at skifte den store remskive, og hvad er den letteste måde, skal alt ophæng ned?
Vh Henrik |
|
|
isfugl
Denmark
360 Posts |
Posted - 25 Apr 2009 : 17:11:52
|
den store remskive på hvad??
nå jeg gætter på at det er en Ellert, og så skal du have hele bagakslen ud. hvilket heller ikke er svært. eller retter først gang jeg skulle sætte en i, tog det mig kun 30minutter.
-- Steffen
-- Steffen |
 |
|
|
Sir.
32 Posts |
Posted - 25 Apr 2009 : 19:19:03
|
Ja, det er på en Ellert (glemte lige denne lille detalje)
Så må jeg vel hellere se at få skaffet mig en anden og hel skive, så jeg kan få den på vejen. Det kan vel ikke betale sig, at finde en brugt... Skal jeg være opmærksom på årgangen, eller er de ens?
VH Henrik
P.S. hvordan ligger man billeder på? |
Edited by - Sir. on 25 Apr 2009 19:20:08 |
 |
|
|
isfugl
Denmark
360 Posts |
Posted - 26 Apr 2009 : 12:13:21
|
Du skal være Ops på Alt.. Desvære er de gamle ellert præet meget af udvikling og at man har købt hvor det er billigst, så der er forskællige diameter på akslen, der er forskællige måde at sætte dem fast på akslen (dog alle kræver at den blive taget ud), der er forskæld på om den er til tandrem, eller kilrem, (riller på tværs eller langs).
hvis du vil have en brugt så har jeg et par stykker liggende. :-) hvis du vil have en ny skal du have fat i http://www.cityel.dk
om du skal købe nyt eller brugt, er en smags sag, der afgøres af hvor sikker du er på om du blive glad for at køre Ellert :-) OG om du overvejer at siden hend bygge den om til en hurtiger motor, der oftes kræver ny placering, der med også ny bagaksel og kædetræk.
-- Steffen |
 |
|
|
Sir.
32 Posts |
Posted - 26 Apr 2009 : 13:22:07
|
Hej,
Det er til mit nyindkøbte legetøj... Jeg har købt en Ellert mere, men den skal ikke bruges til daglig drift, kun skæg og ballade. (men ikke ombygges til hurtig racer) Skal stå original.
Det er en Cityel fra starten af 90'erne (IKKE den gamle miniel) Det er IKKE med tandrem, men den brede kilerem med langsgående riller. Jeg kunne måske godt være int. i en brugt, da det kun er til begrænset kørsel.
Hvad skal du have for en brugt remskive (hvis den passer)?
VH Henrik
|
 |
|
|
isfugl
Denmark
360 Posts |
Posted - 26 Apr 2009 : 19:20:34
|
Desværre er de 3 jeg har liggende alle til Tandrem.
så fat i cityel.dk, de forhandler også brugt, hvis han har nogen hjemme.
-- Steffen |
 |
|
|
isfugl
Denmark
360 Posts |
Posted - 27 Apr 2009 : 02:53:21
|
Det slog mig lige, at det muligvis ikke er så meget der skal til for at løse dit problem.
det er ikke sådan at du har en af de aksler, med en rille i? hvor der så også er en rille i din remskive, og det "bare" er den metal pløk der skal ligger der, som er forsvundet?
-- Steffen |
 |
|
|
Sir.
32 Posts |
Posted - 27 Apr 2009 : 21:28:09
|
Og det fatter jeg overhovedet intet af..... Min remskive er løs, jeg kan se, at den er revnet. Skal lige have lavet lidt plads i garagen, så skal den undersøges
En anden skal der nok til.... |
 |
|
|
Sir.
32 Posts |
Posted - 28 Apr 2009 : 18:40:33
|
Nu var jeg ved at kigge lidt på sagerne.... Jeg modtager en ny remskive en af dagene Afmonteres motoren fra akslen eller løsnes motoren bare??? Jeg vil jo helst ikke adskille mere end højest nødvendigt.
Nu har jeg ikke løsnet den gamle remskive endnu, men er der en markering til den nye, så den kommer til at sidde som den skal?
og hvorfor kan jeg ikke få billeder på disse sider???????????
vh Henrik |
 |
|
|
isfugl
Denmark
360 Posts |
Posted - 28 Apr 2009 : 19:17:04
|
Du behøver ikke at gøre retmeget ved motoren. nu ved jeg naturligvis ikke hvilken motor du har i, men både den røde og blå er det sådan at der er montere EN boldt foran motoren, den skal op, der efter skal du have begge baghjul af, OG den ene bremse (ikke slangen bare "huset") hvilket gøres ved de to vandrette bolde i bunden, der efter skal du have de korteste ledniger afmonteret. så er det ellers bare at flytte hele aksel+motor modsat den bremse du har afmontere så den kan kommer op. Jeg vil mene at det er nemmest hvis man afmonter Venster bremse, og der med får Venster aksel ende op, da Remskiven skal af og på den vej.
Der er mere hjælp at hente i denne PDF http://www.ellert.info/Manual/S06.pdf
Billeder, har jeg endnu ikke prøve så der kan jeg ikke hjælpe.
-- Steffen |
 |
|
|
Sir.
32 Posts |
Posted - 28 Apr 2009 : 21:10:16
|
Så langt er jeg nået, men syntes bare ikke, at jeg kan få motoren langt nok ud til højre... Jeg kan godt få den gamle af (den er jo ødelagt, så navet sidder tilbage på akslen), men tvivler på, at den nye kan komme på.... nu må vi se.... det du skriver er stort set det jeg har lavet... Har dog lidt problemer med at få løsnet den ene pinolskrue... den står nu "i blød" (Rød motor fra 1991/92 Cityel cab.)
VH Henrik |
 |
|
|
isfugl
Denmark
360 Posts |
Posted - 29 Apr 2009 : 11:19:07
|
Hmm, hvad hvis du taget den helt op ? kan du så få en ny på? ellers må du prøve om du kan flytte den nok, hvis du taget det højer batt ud.
-- Steffen |
 |
|
|
Sir.
32 Posts |
Posted - 29 Apr 2009 : 19:35:15
|
| Alle batterier er ude, men den nye er jo med taberlock bøsning, så jeg tror det lykkes... har lige modtaget den. |
 |
|
|
Sir.
32 Posts |
Posted - 30 Apr 2009 : 15:40:57
|
Så kom remhjulet på, prøvede så lige, at klemme remstrammeren ned over remmen.... det er da ikke lige til.. er der et godt triks til det?
|
 |
|
|
isfugl
Denmark
360 Posts |
Posted - 30 Apr 2009 : 20:22:03
|
PAS.. jeg har en anden type remstammer..
-- Steffen |
 |
|
|
Per Praem
Denmark
222 Posts |
Posted - 30 Apr 2009 : 23:00:46
|
quote: Originally posted by Sir.
Så kom remhjulet på, prøvede så lige, at klemme remstrammeren ned over remmen.... det er da ikke lige til.. er der et godt triks til det?
tag en bagage rem - en af dem med skrældemekanisme - og læg den rundt om det store remhjul og remstrammeren. stram bagageremmen indtil du kan få bolten i remstremmeren
mvh Per Praëm |
 |
|
Topic  |
|