| Author |
Topic  |
|
|
Kecon
Denmark
51 Posts |
Posted - 30 Oct 2008 : 21:04:56
|
Hej Elpiloter
For jer der gerne vil have lidt erfaringer med et mindre og økonomisk overkommeligt elkøretøj, inden i kaster jer ud i større konverteringer og investeringer, vil jeg gerne anbefale Cityel.

Cityel eller Ellert, som de ældre modeller kaldes, er faktisk et charmenrende køretøj med dens muligheder og begrænsninger.
Desuden har den tyske fabrik lavet adskillige forbedringer, siden de første modeller så dagen lys i 80'ernes Danmark.
Der kan imidlertid stadig laves mange forbedringer på Cityel'en og netop det, kombineret med at de ældre modeller også kan opdateres med de senere forbedringer, tiltaler mange med en lille bil-designer eller mekaniker i blodet. Forsøg iøvrigt det med din almindelige bensin-øse ude i garagen !
Der findes et aktivt forum for danske Ellert/Cityel ejere eller -interesserede, hvor tips og triks udveksles: http://www.groupcare.dk/da/discussion.asp?messageid=0
Ligesom der findes et tysk forum: http://forum.mysnip.de/list.php?363 br /
Så der er altid hjælp at hente for de der værdsætter de lave driftomkostninger og selv ønsker at reparere eller forbedre deres Ellert / Cityel !

Mvh Kjeld |
|
|
isfugl
Denmark
359 Posts |
Posted - 31 Oct 2008 : 16:36:58
|
Jo jo er også i gang :-) Har faktisk lige købt to hvor det er min plan at få den ene på gaden i løbet af foråret.
Den anden skal enden sælgers igen, eller bygget om med ny teknik, og så på gaden. hvor efter jeg så vil gå i gang med nummer et igen. er af økonomiske årsager nød til at gøre det sådan lidt langsomt.
-- Steffen |
 |
|
|
Kecon
Denmark
51 Posts |
Posted - 31 Oct 2008 : 21:27:56
|
Hej Steffen
Held og lykke med dine to køretøjer.
Måske kan nogen via ovennævnte ellert-forum hjælpe dig med billige stumper !?

Mvh Kjeld |
 |
|
|
isfugl
Denmark
359 Posts |
Posted - 02 Nov 2008 : 14:15:10
|
Har være der længe :-)
og ja der kan man finde meget godt, og særlig meget viden om de søde små køretøjer.
-- Steffen |
 |
|
|
isfugl
Denmark
359 Posts |
Posted - 28 Jun 2009 : 21:22:08
|
Det har være noget af en kamp, særlig at skaffe nogen enkelte reserve dele, der IKKE er ellert specifike (16kvadrat kabelsko) men i dag er den nææææsten færdig, mangler lige at få forbunden den mekaniske-speeder og speed-podmeter.
-- Steffen |
 |
|
|
isfugl
Denmark
359 Posts |
Posted - 09 Nov 2009 : 15:17:10
|
HOV.. har da helt glemt at opdater her inden..
Har fået plader på og er kommer ud og køre.
Har desværre også fået den første defekt, som jeg pt. bøvler med at rette.
-- Steffen |
 |
|
| |
Topic  |
|